Gemeenteraadsnieuws

Thijs Winter benoemd als kinderburgemeester

In de raadsvergadering van 18 april is Thijs Winter benoemd als (eerste) kinderburgemeester van Hollands Kroon. Na het afleggen van de belofte kreeg Thijs de ambtsketen omgehangen door burgemeester Rian van Dam. Thijs Winter is 10 jaar en woont in Anna Paulowna. Hij zit in groep 7 van IKC De Kroon.

Genoeg te bespreken tijdens de raadsvergadering van 18 april 2024

De agenda voor de raadsvergadering van 18 april was goed gevuld. Een viertal onderwerpen is oordeelsvormend besproken. Bij de oordeelsvorming wordt alle beschikbare informatie overwogen en besproken, om vervolgens tot een beslissing te komen.

Gemeenteraad te gast in Wieringerwerf

Voor het maandelijkse Raadscafé waren de raadsleden op 11 april te gast bij Voetbalvereniging DWOW (Sportpark de Wilskracht in Wieringerwerf).

Voorwaarden bij vergunningverlening datacenters

De vestigingsvoorwaarden voordatacenters stonden op de agenda van de raadsvergadering van 21 maart 2024. Het dagelijks bestuur van de provincie Noord-Holland, Gedeputeerde Staten, heeft in november 2023 de Richtlijn duurzame vestigingsvoorwaarden datacenters Noord-Holland vastgesteld voor datacenters.

Woonvisie Hollands Kroon

Tijdens de raadsvergadering van 21 maart 2024 stond de Woonvisie op de agenda. In de Woonvisie Hollands Kroon wordt het woonbeleid voor de komende 5 jaar geschetst. In de nieuwe woonvisie ligt de focus op 4 thema’s: beschikbaarheid, betaalbaarheid, duurzaamheid en wonen, zorg en welzijn. Met de nieuwe woonvisie wil de gemeente meer regie voeren, door verschillende (nieuwe) instrumenten in te zetten.

Goede gesprekken over subsidiebeleid tussen raadsleden van Hollands Kroon en subsidiepartners

Op 19 maart 2024 organiseerde de gemeenteraad van Hollands Kroon een partnerbijeenkomst om voor te bereiden op het nieuwe subsidiebeleid. Het doel was om in een open gesprek met subsidiepartners de samenwerking te evalueren en toekomstige uitdagingen te bespreken.

Onderzoeksresultaten vestiging datacenters gepresenteerd aan gemeenteraad

Advies- en onderzoeksbureau Berenschot heeft een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd naar de besluitvorming over het vestigen van datacenters op Agriport A7 vanaf 2009. Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de gemeenteraad en het college van Hollands Kroon. Het onderzoeksrapport genaamd ‘Tijden veranderen’, is op 11 maart gepresenteerd aan de gemeenteraad. Het rapport en de aanbiedingsbrief van de begeleidingscommissie kunt u downloaden op deze pagina.

Presentatie resultaten onderzoek vestiging datacenters

Onderzoeksbureau Berenschot heeft een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd naar de besluitvorming over het vestigen van datacenters op Agriport A7 vanaf 2009. Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de gemeenteraad en het college van B&W van de gemeente Hollands Kroon.

Gemeenschappelijke regelingen

De raadsvergadering van 15 februari stond voor een groot deel in het teken van de gemeenschappelijke regelingen.

Gemeenteraad te gast in Barsingerhorn

Voor het maandelijkse Raadscafé waren de raadsleden op 8 februari te gast bij de paardensportvereniging Bucephalus.