Gemeenteraadsnieuws

Gemeenteraad Hollands Kroon neemt belangrijke besluiten tijdens raadsvergadering

Op 17 oktober 2024 hield de gemeenteraad van Hollands Kroon een vergadering waarin enkele belangrijke besluiten zijn genomen.

Gemeenteraad te gast bij museum Oud Anna Paulowna

Voor het maandelijkse Raadscafé waren de raadsleden op 10 oktober 2024 te gast bij museum Oud Anna Paulowna aan de Zandvaart te Breezand. Tijdens het Raadscafé kunnen inwoners in gesprek met de raad over onderwerpen, waarvoor zij aandacht willen vragen.

De begroting 2025-2028 is aangeboden bij de gemeenteraad van Hollands Kroon

Het college van Holland Kroon heeft deze week de begroting 2025 plus de concept programmabegroting aangeboden bij de gemeenteraad.

Wensen en bedenkingen over locaties asielopvang en tijdelijke huisvestingslocaties

De gemeenteraad heeft wensen en bedenkingen meegegeven aan het college over het voorgenomen besluit locaties aan te wijzen voor asielopvang, huisvesting van alleenstaande minderjarige vluchtelingen (AMV) en tijdelijke huisvesting van bijzondere doelgroepen, zoals statushouders, spoedzoekers en Oekraïners. Dit gebeurde tijdens de gemeenteraadsvergadering op 19 september met veel publiek.

Gemeenteraad Hollands Kroon vóór herbenoeming burgemeester Rian van Dam

De gemeenteraad van Hollands Kroon heeft op 3 september besloten om burgemeester Rian van Dam aan te bevelen voor een tweede ambtstermijn als burgemeester van Hollands Kroon.

Beleid vergunningen, toezicht en handhaving (leefomgeving)

De gemeenteraad van Hollands Kroon heeft nieuw beleid vastgesteld voor vergunningen, toezicht en handhaving in de fysieke leefomgeving. Dit beleid is door de gemeenteraad unaniem vastgesteld op 11 juli 2024.

Raadsvergadering 11 juli 2024

De raadsvergadering van 11 juli 2024 ging om 19.30 uur van start. De laatste raadsvergadering voor het zomerreces begon een half uur eerder i.v.m. het aantal onderwerpen die op de agenda stonden.

De gemeenteraad blikt vooruit naar 2025

Tijdens de raadsvergadering van 20 juni 2024 stond de Kadernota op de agenda. De kadenota is een financiële vooruitblik naar 2025. Deze is gemaakt in samenwerking met de gemeenteraad. Aan de hand van de kadernota kan de begroting voor 2025 worden opgesteld. Ook wordt er met de kadernota een financieel doorkijkje gegeven tot en met 2028.

Nieuwe kadernota akkoord bevonden door de gemeenteraad

Donderdagavond 20 juni is de nieuwe kadernota aan de gemeenteraad van Hollands Kroon gepresenteerd. Na beantwoording van vragen van de raadsleden is de kadernota akkoord bevonden.

Lokale Inclusie Agenda

De gemeenteraad heeft 18 april de Lokale Inclusie Agenda vastgesteld. Gewoon meedoen is lang niet voor iedereen vanzelfsprekend. In Nederland leven ongeveer 2 miljoen mensen met een handicap of chronische ziekte.